UMETNIČKA ZONA

Pre oko mesec dana, zahvaljujući mom tati koji je došao da nam pomogne u uklanjanju posledica požara (građevinski radovi su zbog težine povreda morali biti odgođeni sve dok nisam ustala iz kreveta), prostor u kom stvaram je prilično izmenjen i prilagođen mojim potrebama.
Ranije sam radila za trpezarijskim stolom, a materijal i alat držala po kutijama zguranim svuda po stanu, čak i u starom pokvarenom frižideru (koji je predugo čekao na popravku, koja je, kako se na kraju ispostavilo, nemoguća).
Već dugo sam znala kakav radni prostor želim, ali nikako nisam uspevala da posložim kockice i napravim ga. Požar, koliko to god glupavo zvučalo, mi je omogućio da jednu prostoriju u stanu (koja bi po planu arhitekte trbalo da bude trpezarija) pretvorim u svoju umetničku zonu.
Pre struganja zidova do maltera (kako bismo uklonili garež), gletovanja i krečenja, izbačen je sav nameštaj, uključujući i stari frižider (odnet je u reciklažni centar). Tako je cela prostorija postala "prazno platno" koje je trebalo opremiti i srediti, a kako nikada nije služila kako trpezarija, bilo je sasvim logično da konačno ostvarim želju i pretvorim je u samo moj (kreativni) kutak.
Po završetku građevinskih radova, tata mi je napravio nekoliko polica i ugaoni radni sto sa prilično velikim skladišnim prostorom i širokom radnom površinom, Sto je dovoljno prostran da se na njemu mogu nalaziti najčešće upotrebljivaniji alati, a iznad njega je polica za druge potrebne mi sitnice. Skladišni prostor (iako, možda, na fotkama izgleda pomalo konfuzno i pretrpano) je odlično organizovan, pa mi je lako da za čas izvadim ono što mi u datom momentu treba i isto tako ga brzo vratim kad mi više nije potrebno.
Konačno mi je sve na dohvat ruke, pa mogu da radim u svako doba, čak i u pet ujutro ako poželim. Takođe, za raspremanje mi je potrebno svega pet minuta, tako da je sto i alat uvek čist i spreman za nove prijekte.
U sredini prostorije se nalazi veliki sto za kojim ću održavati radionice, a tu je i dvosed (star, ali udoban) namenjen za opuštanje. Zidovi su ukrašeni delima mojih dragih prijatelja - slikara Bore Jankovića i Ivana Manjeska - Čarlija, a na ostalim policama se nalaze neke meni drage skulpture, knjige i druge sitinice, kao i pojedini moji radovi. 
Ima tu još nekoliko stvarčica koje treba odraditi da bi moja umetnička zona bila savršena (na primer, završiti pano za izlaganje nakita, polepiti kant traku po policama i stolu, kupiti nov prekrivač za dvosed...), ali već sada ovaj prostor je više nego prijatan i inspirativan za rad. Dokaz tome je i činjenica da dugo nisam pisala na blogu, jer ne mogu da se odvojim od gline. :)

4 komentara:

Drangulije said...

Ocekujemo nove rade :) iz nove radionice...

Anya Artesania said...

Radova ima, ali ne stižem da pišem o njima. Uskoro ću objaviti neke svoje nove rukotvorine, obećavam. :*

Građevinarstvo said...

Eto, građevinarstvo se po ko zna koji put isplatilo. Svaka čast na trudu i radu. Samo napred.

Anya Artesania said...

Preneću tati da je dobio pohvalu za svoj građevinsko-stolarski rad od stručnjaka. Znam da će se obradovati, naročito jer je deo stana (posebno ova prostorija) nakon požara bio potpuno devastiran. Bez njegove pomoći i umeća ne bih sada uživala i bezbrižno stavrala u svoj divnoj umetničkoj zoni. Građevinarstvo se definitivno isplatilo. :)

 

POLIMERNA GLINA TUTORIJAL

POLIMERNA GLINA TUTORIJAL
U ovom tutorijalu naučićete kako da samostalno napravite šolju i tanjirić od polimerne gline. Ovaj tutorijal obuhvata veoma detaljan tekstualni opis svakog pojedinačnog koraka sa 57 fotografija i pet šablona za precizno isecanje gline. Takođe, tu su i brojni saveti i trikovi koji će vam olakšati rad. Tutorijal podjednako mogu koristiti početnici i iskusniji kreativci i umetnici. Ono što ovaj projekat čini interesantnim jeste da koliko god šolja i tanjirića napravite, svaka od tih kreacija će biti jedinstvena i potpuno drugačija.

POLYMER CLAY TUTORIAL

POLYMER CLAY TUTORIAL
This tutorial will teach you how to make the cup decoration and saucer from polymer clay. This tutorial includes a very detailed textual description of each step, with 57 images and 5 templates for precise clay cutting. Also, there are many tips and tricks that will help you during your work. This tutorial is equally suitable for beginners, as well as for experienced creative people and artists. What makes this project interesting is that, no matter how many cups and saucers you make, each of these creations will be unique and completely different.

ABOUT ME

ABOUT ME
I'm Andrijana Anya Katavic, the face behind Studio Artesania. I'm a journalist by profession, chemist and historian by education and a self-taught applied artist by my own choice (read, for love of art). I have a long-standing career as journalist/editor, and I also write a blog, photograph, design and manufacture usable objects, and hold workshops to teach others how to work with polymer clay and other art materials... Since childhood I've dealt with the various forms of art, I have a lot of experience with pottery and painting, but in recent years I'm mostly focused on polymer clay.