KAŽITE DRAGIČKA

Fotografije činije "Terra Nova" i mojih dveju šnala za kosu su objavljene u knjizi "THE POLYMER CLAY ARTIS'S GUIDE" poznate i priznate američke umetnice sa polimernom glinom MARIE SEGAL, čijem stvaralaštvu se već dugo divim. 
Priča kako su one dospele u ovu knjigu je prilično lucidna i neverovatna da još i sada ne mogu sasvim da verujem šta mi se dogodilo.
Ne znam kako i od kada tačno (ali ima tome prilično) Marie se nalazi na mojoj FB listi prijatelja, ali do njene poruke koju sam dobila početkom godine (negde neposredno pred moju avanturu sa požarom i opekotinama) nikada nismo razmenile ni reč. Blago je reći da me njena poruka iznenadila. Pre će biti da me je šokirala, jer sam morala pet puta da je pročitam da se uverim da sam dobro razumela sadržinu. Ukratko, Marie me obavestila da priprema novu knjigu i da želi da u njoj budu objavljeni neki moji radovi.
Nemojte pogrešno da me razumete, ali na mojoj listi FB prijatelja je više od 600 ljudi (među kojima su brojni poznati i priznati umetnici sa polimernom glinom), od kojih mnogi verovatno ne znaju ni da postojim, a kamo li čime se bavim. S većinom nikada nisam razmenila ni reč i mnogi od njih nemaju pojma ni da smo „prijatelji“. Bila sam ubeđena da je i Marie jedna od tih koje ne znaju za moje postojanje, jer (kao što sam već napisala) nikada do tada nismo bile u kontaktu, niti smo ikada jedna drugoj nešto komentarisale ili lajkovale na proflilu ili stranici. 
Marie, kojoj su za oko posebno zapele moje činije „Terra Nova“ i „Road To Oz“, me uputila da obavezno kontaktiram njenog izdavača i dogovorim se oko slanja fotografija i potrebnih podataka, što sam i uradila. 
Vrlo brzo sam dobila odgovor od urednika iz britanske izdavačke kuće The Quarto Group” u kom me dočekalo još jedno iznenađenje u vidu obaveštenja da je Marie insistirala da zaustave sve dotadašnje pripreme (knjiga je već bila u fazi prelamanja, odnosno završnih priprema za odlazak u štampariju) dok ne dobiju moje fotografije. Rečeno mi je da pošaljem fotografije više radova i da će jedan od njih sigurno biti u knjizi, jer je Marie kao autor tako zahtevala. 
S obzirom da su mi Marie i izdavač njene knjige ukazali ogromnu čast i zaustavili prelamanje knjige kako bi u nju dodali jedan moj rad, smatrala sam da ne bi bilo u redu da dugo čekaju na fotografije, pa sam se potrudila da ispunim svoju obavezu što pre. Zahvaljujući pomoći moje prijateljice Minje uspela sam da vrlo brzo pripremim i pošaljem fotografije.
Ali, prijatnim iznenađenjima tu nije bio kraj. U periodu dok sam se oporavljala od opekotina, usledelo je i treće iznenađenje - u razgovoru sa prijateljicom sam sasvim slučajno saznala da je Marie u saradnji sa izdavačem organizovala konkurs za učešće u njenoj knjizi na koji su svoje radove poslali brojni umetnici sa polimernom glinom i da je on završen još u novembru prošle godine. 
Od Marie, s kojom sam u međuvremenu postala veoma bliska, sam naknadno saznala da je neposredno nakon konkursa poziv za učešće uputila još nekim umetnicama. Međutim, moja priča se ipak razlikuje od ostalih, jer je moje činije primetila kada je knjiga već bila u pripremi i toliko su joj se dopale da je odlučila da sve zaustavi samo da bar jedna od njih bude u knjizi. 
Ne treba da vam govorim koliku mi je čast kao umetniku i priznanje za moje stvaralaštvo Marie ukazala i koliko sam joj zahvalna zbog toga. Da bi vam bilo jasnije kako se osećam, zamislite da se bavite slikarstvom i da vam je, recimo Pablo Pikaso za života, poslao poruku da želi da izloži vašu sliku na njegovoj sledećoj izložbi. Pa, uz sve to zaustavi kompletnu pripremu izložbe i zaduži galeriju u kojoj će izložba biti održana da čekaju dok vaša slika ne stigne, ma koliko za to trebalo. A, onda još saznate da je Pikaso ranije organizovao konkurs o kom niste imali pojma i da ste izabrani mimo svih onih silnih belosvetskih umetnika koji su se prijavili. Priznajte, i vama bi bilo teško da poverujete u tako nešto. 
Tako nešto se ne dešava ni u najluđim snovima (onima koji su toliko nadrealni da ne možete ni da ih zamislite). Ali, eto, meni se desilo da mi bude ispunjen san koji nisam ni sanjala.
Bilo je trenutaka kada sam htela da obelodanim celom svetu šta mi se dogodilo i kakvu čast i priznanje sam dobila za svoj umetnički rad, ogroman vetar u leđa da budem još bolja i kreativnija, ali sam ipak strpljivo ćutala i čekala da knjiga bude i zvanično objavljena. 
Moj primerak knjige još nije stigao, ali sam imala priliku da je prelistam zahvaljujući mojoj prijateljici Martini koja je sa svojim divnim radovima učestvovala i prošla na konkursu. Tako ova knjiga ima još veći značaj za mene, jer se u njoj nalaze radovi čak dve umetnice iz ove naše male zemlje Srbije – Martinini i moji.
Teško je opisati koliki ponos sam osećala kada sam ugledala moju činijicu na 46. i šnalice na 62. stranici knjige, a Marie ću večno biti zahvalna na divnim iznenađenjima koje mi je priredila, kao i na priznanju koje mi je kao umetniku ukazala. Sad sa još većim nestrpljenjem očekujem poštara da mi donese moj primerak knjige.

10 komentara:

AnaJan Stepalica said...

Bravo Anja, cestitam od srca! Tvoja prica zvuci mi poznato, imala sam slicna iskustva - dokaz vise da se rad i kvalitet ipak primete i vrednuju! Zelim ti jos mnogo uspeha.
P.S. upravo procitah i tvoj gost-post kod Negoslave, i potpuno sam se pronasla u onom odgovoru na pitanje - "cime se bavis?".

Anya Artesania said...

Hvala Ana i na čestitkama i na lepim željama.
P.S. Još nisam odgonetnula odgovor na to pitanje. :D

Marija Narandzic said...

jeeeeeeej bas mi je draaagooo! cestitam ti od srca!!!! :***

Anya Artesania said...

Hvalaaaa Marijice! ♥

Snežana Maricic said...

Čestitam ti od sveg srca.
Ti si svojom originalnošću zaslužila ovako nešto.
Imaš se čime ponositi!

Anya Artesania said...

Hvala draga Snežana! ♥

Marie S said...

Anya,Thank you so much for sharing your beautiful work with myself and the world.
I am truly honored to have your wonderful pieces in my book and also to call you friend.
Love and huge hugs,
Marie

Anya Artesania said...

Dear Marie,
You always manage to touch my heart and bring tears of joy to my face. I am truly blessed to have you as a friend. ♥
Thank you for having wide opened the door to an entirely new artistic dimension for me.
Love, hugs and kisses,
Anya

createmyworld said...

I'm finally getting around to reading this blog post, I've had the post in a tab on my browser to read ever since I saw it on Facebook the other week. Congratulations to you Anya, on being published in Marie's book! Well deserved my friend, those are some gorgeous pieces of polymer art!

Anya Artesania said...

Thank you, dear Beth! ♥

 

POLIMERNA GLINA TUTORIJAL

POLIMERNA GLINA TUTORIJAL
U ovom tutorijalu naučićete kako da samostalno napravite šolju i tanjirić od polimerne gline. Ovaj tutorijal obuhvata veoma detaljan tekstualni opis svakog pojedinačnog koraka sa 57 fotografija i pet šablona za precizno isecanje gline. Takođe, tu su i brojni saveti i trikovi koji će vam olakšati rad. Tutorijal podjednako mogu koristiti početnici i iskusniji kreativci i umetnici. Ono što ovaj projekat čini interesantnim jeste da koliko god šolja i tanjirića napravite, svaka od tih kreacija će biti jedinstvena i potpuno drugačija.

POLYMER CLAY TUTORIAL

POLYMER CLAY TUTORIAL
This tutorial will teach you how to make the cup decoration and saucer from polymer clay. This tutorial includes a very detailed textual description of each step, with 57 images and 5 templates for precise clay cutting. Also, there are many tips and tricks that will help you during your work. This tutorial is equally suitable for beginners, as well as for experienced creative people and artists. What makes this project interesting is that, no matter how many cups and saucers you make, each of these creations will be unique and completely different.

ABOUT ME

ABOUT ME
I'm Andrijana Anya Katavic, the face behind Studio Artesania. I'm a journalist by profession, chemist and historian by education and a self-taught applied artist by my own choice (read, for love of art). I have a long-standing career as journalist/editor, and I also write a blog, photograph, design and manufacture usable objects, and hold workshops to teach others how to work with polymer clay and other art materials... Since childhood I've dealt with the various forms of art, I have a lot of experience with pottery and painting, but in recent years I'm mostly focused on polymer clay.