VIZIT KARTA (ili kako sam okončala golgotu sa dizajnom)

Kažu da su vizit kartice lične karte posla koji radimo. I u pravu su. Potpuno i sasvim. Ali, ja sam prilično dugo izbegavala da pogledam istini u oči i napravim vizit kartice za moj kreativni kutak. Glavni i osnovni problem što do sada nisam izradila vizitke je bio dizajn. 
Znala sam kako bi “lična karta” mog studija trebalo da izgleda i pokušavala sam, nije da nisam, da sve te moje zamisli uklopim u celinu, ali nikada nisam bila zadovoljna krajnjim rezultatom. 
A, vreme je prolazilo, potreba za vizit karticama je bivala sve veća i na kraju više nije bilo smisla da ljudima delim i šaljem pošiljke sa tamo nekim papirićima (sa odštampanim osnovnim podacima) zalepljenim na obojenom kartonu. Realno, ni ja ne bih shvatila ozbiljno osobu koja mi da takav papirić. Ok, neko vreme bih bila oduševljena njenom kreativnošću, ali nakon određenog vremena bih se zapitala šta tu nije u redu.
I tako sam se stalno vraćala potrebi izrade vizit kartica, neprospavanim noćima u mozganju kako da osmislim dizaj, kako da napravim smislenu celinu od svega onoga što je trebalo da se na njoj nađe i da na prvi pogled predstavi ono što radim. Na kraju sam sama sebi rekla da je dosta i da moram potražiti pomoć stručnjaka. Ali... Opet to ali...
Kome god sam se u raznim štamparijama i studijima koji se bave izradom vizitki obratila, uvek bih naišla na istu reakciju – gledali bi me belo i/ili eventualno ponudili nekolicinu standardizovanih šablona uz objašnjenje da oni ne mogu da ispune moje želje ukoliko se ne ušabloniram, to jest uklopim u njihovu ponudu. O tim šablonima bolje da ne pričam, jer bi ovaj post bio podugačak i verovatno bi imao minimum 20 nastavaka. :)
Doduše, bilo je tu i smešnih situacija – jedan gospodin u (neću da vam kažem kojoj) štampariji mi je ponudio šablon sa polugolom devojkom, objašnjavajući da žene vole bidžabidže, pa ću slikom devojke u oskudnom kupaćem sigurno privući i oduševiti klijentelu. Kakvu? Pitala sam, zaista jesam. Nisam dobila odgovor. Zamislila sam tada u ovoj svojoj čupavoj glavi da dajem tu i takvu vizit kartu nekom muškarcu. Verovatno bi jadan čovek pomislio da je reč o nekom striptiz klubu ili tako nešto. Smešno, kažem vam.
Nedavno sam se na moje muke za vizit karticama požalila prijateljici Dani koja me je strpljivo saslušala i na kraju (na čemu sam joj veoma zahvalna) uz veliki osmeh preporučila grafičku i web dizajnerku Ivanu Guzijan iz studija MZLAKI Dizajn.
Nisam izdržala i zvala sam Ivanu u neko ludo doba (zbog čega se još jednom i javno izvinjavam). Vrlo brzo smo se dogovorile oko izgleda vizit kartica. Razgovor nije dugo trajao, ali sam već nakon sekunde znala da sam konačno pronašla pravu osobu koja će moju viziju pretvoriti u stvarnost. I tako, izdeklamovala sam joj svoje želje i dala joj potpunu umetničku slobodu da od tog mog bućkuriša ideja stvori nešto smisleno i lepo. Ujutro me sačekalo elektronsko pisamce sa nekoliko različitih verzija moje buduće vizit karte. Sa teškom mukom sam se odlučila za jednu verziju, jer je svaka bila tačno onakva kako sam u ovoj svojoj čupavoj glavi zamislila još pre mnoštva godina.
Ivana je sjajno ukombinovala već pomenuti bućkuriš mojih ideja, pa čak i dodala nekoliko genijalno osmišljenih detalja (na primer one plave tačkice koje vidite na karticama, a koje je preuzela sa moje ogrlice “Sea flowers”). Napravila mi je dizajn - veliko, najveće, ogromno joj hvala zbog toga - za vizit kartice kojima sam potpuno oduševljena, i koje kako i dolikuje predstavljaju mene kao umetnika i ono što radim.
Nekoliko dana nakon konačnog odabira dizajna na kućnu adresu mi je stigao paketić pun predivnih vizit kartica. Jao, kako su lepeeee – neprestano sam ponavljala dok sam ih sa divljenjem prilično dugo zagledala iz svih uglova. Verujte mi na reč, skakutala sam od radosti. Jer, konačno i ja imam vizit kartice koje ću sa ponosom da delim i šaljem kupcima uz nakit.
Kartice su mi se toliko dopale da sam, uprkos svim silnim obavezama koje sam imala, zasela za radni sto i napravila odgovarajući držač za vizitke, a koji takođe vidite na fotkama. Sada sam potpuno spremna za razne sajmove, prezentacije, radionice... :)
P. S. Ako su vam potrebne vizit kartice, veb sajt, plakati, leci... od srca vam preporučujem da se obratite Ivani i MZLAKI Dizajn studiju. Garantujem vam da ćete biti prezadovoljni dizajnom koji bude samo za vas osmislila. Znam da ja jesam.

4 komentara:

mmm.... said...

Vizitke su ispale super! Stalak je odličan i sve je tako u tvom stilu. Da sam vidjela bilo gdje ovo, znala bih da je tvoje :D

Anya Artesania said...

Hvala mila. :* Zahvaljujem se i u Ivanino ime, jer je ona zaslužna za dizajn vizitki. I, drago mi je da je sve zajedno (vizitke i stalak) toliko prepoznatljivo, jer to je u suštini i bio cilj - da svi na prvi pogled znaju o kome i o čemu je reč. Tvoje reči potvrđuju da smo Ivana i ja uspele. :)

Ivana said...

Ivana je ponosna da je mali deo Anjine umetničke bajke!

Anya Artesania said...

Hvala Ivana na sjajno odrađenom poslu. Zahvaljujući tvom doprinosu moja umetnička bajka je sada još lepša. :*

 

POLIMERNA GLINA TUTORIJAL

POLIMERNA GLINA TUTORIJAL
U ovom tutorijalu naučićete kako da samostalno napravite šolju i tanjirić od polimerne gline. Ovaj tutorijal obuhvata veoma detaljan tekstualni opis svakog pojedinačnog koraka sa 57 fotografija i pet šablona za precizno isecanje gline. Takođe, tu su i brojni saveti i trikovi koji će vam olakšati rad. Tutorijal podjednako mogu koristiti početnici i iskusniji kreativci i umetnici. Ono što ovaj projekat čini interesantnim jeste da koliko god šolja i tanjirića napravite, svaka od tih kreacija će biti jedinstvena i potpuno drugačija.

POLYMER CLAY TUTORIAL

POLYMER CLAY TUTORIAL
This tutorial will teach you how to make the cup decoration and saucer from polymer clay. This tutorial includes a very detailed textual description of each step, with 57 images and 5 templates for precise clay cutting. Also, there are many tips and tricks that will help you during your work. This tutorial is equally suitable for beginners, as well as for experienced creative people and artists. What makes this project interesting is that, no matter how many cups and saucers you make, each of these creations will be unique and completely different.

ABOUT ME

ABOUT ME
I'm Andrijana Anya Katavic, the face behind Studio Artesania. I'm a journalist by profession, chemist and historian by education and a self-taught applied artist by my own choice (read, for love of art). I have a long-standing career as journalist/editor, and I also write a blog, photograph, design and manufacture usable objects, and hold workshops to teach others how to work with polymer clay and other art materials... Since childhood I've dealt with the various forms of art, I have a lot of experience with pottery and painting, but in recent years I'm mostly focused on polymer clay.