7. SAVETA ZA DOBRE FOTOGRAFIJE (3. deo)

Svakom umetniku i kreativcu, naročito onom koji želi da posredstvom interneta prodaje svoje kreacije, fotografija je veoma važna. Ali, mnogi od nas prave greške koje odbijaju posetioce naših stranica i potencijalne kupce. I ovog utorka podeliću sa vama neka moja saznanja iz oblasti fotografije, a kojima ćete iz vaših (prastarih) foto aparata uspevati da izvučete maksimum i da se posetiocima vaše stranice i potencijalnim kupcima predstavite u što boljem svetlu. Još jednom se izvinjavam zbog kvaliteta fotografija u okviru ovog serijala. Fotografije su namerno loše, kako bi čitaoci mogli da na konkretnim primerima vide neke od najčešćih greška. Pa, da krenemo:
POPRATNI ELEMENTI
Koliko god je to moguće izbegavajte da uz rad koji fotografijom želite da predstavite stavljate druge predmete. Ako vam, ipak, treba popratni element koji će, recimo, pridržavati prsten ili naušnice, pobrinite se da on bude što neutralniji i neupadljiviji kako ne bi previše odvlačio pažnju sa rada koji želite da predstavite. Iako vam se ponekad fotografija bez popratnih elemenata čini praznom i bezličnom, imajte na umu da je vaš cilj da potencijalnom kupcu pokažete ono što radite i da prodate ponuđeni predmet. Stoga vaša kreacija treba da bude centralna tema fotografije i sve ostalo što dodate može samo da odvuče posmatračevu pažnju.
(NE)DOBRI PRIMERI
Na prvi pogled prva pokazna fotografija izgleda lepo i interesantno. Privlači pogled, zar ne!? Ali, zapitajte se šta njome u biti predstavljate i nudite na prodaju – svećnjak, školjku ili privezak? Ne kažem da ne treba objavljivati fotografije sa popratnim elementima, ali ako se odlučite za ovakav vid prezentacije, obavezno imajte bar jednu fotku na kojoj se vidi samo i jedino vaša kreacija.
I druga pokazna fotografija je na prvi pogled lepa i interesantna. Ali, posmatrajte je nekoliko sekundi i primetićete da vam pogled konstatno skreće na morsku zvezdu u pozadini. Bez nje ova fotografija bi bila mnogo efektnija. Zato pri korišćenju popratnih elemenata vodite računa da ne preterate. Potrudite se da popratni elementi ne odvlače previše pažnje sa vašeg rada, jer on je ipak ono što želite da prezentujete svetu.
Treća pokazna fotografija je klasičan primer učestale greške koju mnogi prave pri fotografisanju svojih kreacija. Iako je u pozadini, fotografijom dominira šarena šolja. Na stranu što ponovo zbunjujete potencijalnog kupca koji predmet u stvari nudite na prodaju (šolju ili privezak), posmatrač ove fotografije primetiće i upamtiće samo natpis i sličicu sa šolje. Ukoliko koristite kućno posuđe kao popratni element, potražite neko neutralno, na primer, potpuno belu ili još bolje staklenu šolju, koje neće odvlačiti pogled sa vaše kreacije.
* Kliknite OVDE za prethodni deo
* Kliknite OVDE za naredni deo

0 коментара :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

FLICKR

TRANSLATOR

English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

POLYMER CLAY PLANET

STUDIO ARTESANIA

STUDIO ARTESANIA
STUDIO ARTESANIA is brand name of mixed media/polymer clay artist and instructor ANDRIJANA KATAVIĆ, aka ANYA ARTESANIA. She's also the creator and curator of Polymer Clay Planet, FIMO ambassador for Serbia, and the member of the first Makin's Clay® Design Team. Her artworks have been published in a book "The Polymer Clay Artist's Guide".