7. SAVETA ZA DOBRE FOTOGRAFIJE (5. deo)

Svakom umetniku i kreativcu, naročito onom koji želi da posredstvom interneta prodaje svoje kreacije, fotografija je veoma važna. Ali, mnogi od nas prave greške koje odbijaju posetioce naših stranica i potencijalne kupce. I ovog utorka podeliću sa vama neka moja saznanja iz oblasti fotografije, a kojima ćete iz vaših (prastarih) foto aparata uspevati da izvučete maksimum i da se posetiocima vaše stranice i potencijalnim kupcima predstavite u što boljem svetlu. Još jednom se izvinjavam zbog kvaliteta fotografija u okviru ovog serijala. Fotografije su namerno loše, kako bi čitaoci mogli da na konkretnim primerima vide neke od najčešćih greška. Pa, da krenemo:
KOLAŽI
Priznajem, volim kolaže i ranije sam ih često koristila, naročito za najave radionica. Iako su moji kolaži bili umereni i uglavnom se sastojali od jedne fotografije i tekstualnog dela sa podacima o radionici, od kako mi je prijateljica (koja je umetnički fotograf) ukazala na nekoliko nedostataka ovakvog predstavljanja radova, koristim ih veoma retko. Kolaži su zgodni da se na što manje prostora, to jest u jednoj fotografiji prikažu naše kreacije iz više uglova. Ali, bilo bi poželjno da ubrzo nakon objavljivanja kolažne fotografije, posetiocima vaše stranice pokažete i pojedinačne fotke vaše kreacije. Na taj način će potencijalni kupci imati bolji uvid u samu kreaciju, odnosno u svaki njen ugao i pozu, dok će kolažna fotografija samo poslužiti kao najava onoga što ćete uskoro prikazati na svojoj stranici. Znajte i to da se najbolji efekat dobija sa kolažom u kojem se nalaze dve fotografije u nizu, jedna pored druge.
(NE)DOBRI PRIMERI
Kolaži napravljeni od naše autorske i fotografija preuzetih sa modnih sajtova umeju ponekad, zaista, da izgledaju simpatično. Privlače pogled, naročito ako je fotografija naše kreacije dobro odrađena. Ali, nakon nekoliko sekundi posmatranja prve pokazne fotografije primetićete da ste od svega videli i upamtili torbu u donjem desnom uglu, na koju vam je pogled (bez obzira koliko ste se trudili da gledate širu sliku) stalno skretao. Čak i da je raspored fotografija u kolažu drugačiji i da se privezak nalazi u donjem desnom uglu, posmatračev pogled bi uporno skretao na drugi predmet. Takođe, sa ovakvim kolažom potpuno zbunjujete potencijalnog kupca šta u stvari prodajete – cipele, haljinu, torbu ili privezak.
Sledeće dve pokazne fotografije su najučestaliji kolaži koje viđamo na raznim stranicama. Debeli okviri u intenzivnim bojama koji razdvajaju fotografije, šarene ili mutne fotke u kombinaciji sa onima preuzetim sa raznih modnih sajtova... 
Debeli i intenzivni ramovi samo odvlače posmatračev pogled sa vaše kreacije, dok se šarena ili tamna fotografija rada koji želite da predstavite uopšte ne uklapa sa profesionalno urađenim fotkama preuzetim sa modnih sajtova. Čak i da su u kolažu samo vaše fotografije, ovakva kombinacija (debeo, intezivni okvir + šarene i mutne fotke) naneće vam više šete nego koristi. Ako ste se već odlučili da napravite kolaž, onda nastojte da okvir bude neutralan (najbolje beo ili crn, u zavisnosti od boje pozadine koju ste koristili) i da bude što uži i neupadljiviji, kao i da fotografije vaših kreacija budu što kvalitetnije.
NAPOMENA: Kolažima sa fotografijama preuzetim sa modnih sajtova dovodite sebe u opasnost da vas neko tuži za kršenje autorskih prava. Iako je na internetu mnoštvo fotografija, to ne znači da mnoge od njih nisu zaštićene autorskim pravima, bilo kompanije čiji je proizvod prikazan, bilo samog autora fotke koju ste iskoristili za vaš kolaž. Kod nas, istina, autorska prava nisu regulisana na baš najbolji način, ali u većini ostalih zemalja jesu, pa bi vam vlasnik autorskih prava nakon dobijene sudske parnice mogao uzeti svu imovinu i postati vlasnik cele vaše prodice, s obzirom da u zemlji Srbiji malo ko može da plati milionske (i to u američkim dolarima) odštete. Stoga bi bilo najbolje da ovakve kolaže izbegavate ili da bar ispod njega napišete odakle ste preuzeli fotografiju i podelite link ka toj stranici.
* Kliknite OVDE za prethodni deo
* Kliknite OVDE za naredni deo
 

2 коментара :

mmm.... said...

Volim kolaž, a ovo su odlični primjeri kako ne treba raditi! Super objašnjeno Anya! ♥

Anya Artesania said...

Hvala Selma! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

FLICKR

TRANSLATOR

English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

POLYMER CLAY PLANET

STUDIO ARTESANIA

STUDIO ARTESANIA
STUDIO ARTESANIA is brand name of mixed media/polymer clay artist and instructor ANDRIJANA KATAVIĆ, aka ANYA ARTESANIA. She's also the creator and curator of Polymer Clay Planet, FIMO ambassador for Serbia, and the member of the first Makin's Clay® Design Team. Her artworks have been published in a book "The Polymer Clay Artist's Guide".