7. SAVETA ZA DOBRE FOTOGRAFIJE (6. deo)

Svakom umetniku i kreativcu, naročito onom koji želi da posredstvom interneta prodaje svoje kreacije, fotografija je veoma važna. Ali, mnogi od nas prave greške koje odbijaju posetioce naših stranica i potencijalne kupce. I ovog utorka podeliću sa vama neka moja saznanja iz oblasti fotografije, a kojima ćete iz vaših (prastarih) foto aparata uspevati da izvučete maksimum i da se posetiocima vaše stranice i potencijalnim kupcima predstavite u što boljem svetlu. Još jednom se izvinjavam zbog kvaliteta fotografija u okviru ovog serijala. Fotografije su namerno loše, kako bi čitaoci mogli da na konkretnim primerima vide neke od najčešćih greška. Pa, da krenemo:
URAMLJIVANJE 
Skoro svi programi za obradu fotografija nude i mogućnost uramljivanja. Izbor tih ramova je veoma sužen, ali među njima je i nekoliko kojima je teško odoleti. Čak ni ja nisam odolela iskušenju i, iako svesna da to što radim nije ispravno, nekoliko puta sam ih upotrebila za moje fotografije. Ponekad jednostavno smetnemo s uma da ovi ramovi, ma koliko lepo i zanimljivo izgledali, u biti uopšte nisu namenjeni za upotrebu na fotografijama ručnih radova, već su uglavnom tu kako bismo porodičnim i fotkama sa prijateljima dali ozbiljniji ili humorističniji ton.
Iako većina umetničkih slika dobija na kompletnosti i efektnosti tek nakon uramljivanja, svet digitalne fotografije, posebno one sa ručnim radovima, funkcioniše potpuno drugačije. Fotografije sa nakitom ili nekom drugom rukotvorinom (naročito one namenjene predstavljaju radova potencijalnim kupcima) bez obzira koliko umetnički i profesionalno izgledale, uglavnom ne trpe uramljivanje. Jer, umesto da naše fotografije, poput umetničkih slika, ožive nakon postavljanja rama, one u stvari gube na efektnosti i ponekad čak izgledaju smešno.
(NE)DOBRI PRIMERI
Pojedini ramovi su veoma simpatični i teško im je odleti. Ali, bez obzira što na prvi pogled ram na pokaznoj fotografiji izgleda lepo, on u suštini samo odvlači posmatračevu pažnju. U to se možete uveriti i sami ukoliko budete posmatrali ovu fotografiju oko 10 sekundi. Primetićete da vam pogled konstantno skreće ka ramu i, kada bi vas neko pitao da opišete privezak, znali biste samo da kažete da je plav - kao ram. 
Bez rama druga pokazna fotografija je veoma kvalitetna i predstavlja privezak na odgovarajući način, ali ovako je vraćena nekoliko koraka u nazad. Postala je mutna i prenatrpana. Ok, priznajem, i pomalo smešna. Umesto da na njoj centralna figura bude privezak, glavnu ulogu je preuzeo ram. Privezak je potpuno ugušen i neprimetan, a to sigurno nije efekat koji želimo da postignemo.
* Kliknite OVDE za prethodni deo
* Kliknite OVDE za naredni deo

0 komentara:

 

POLIMERNA GLINA TUTORIJAL

POLIMERNA GLINA TUTORIJAL
U ovom tutorijalu naučićete kako da samostalno napravite šolju i tanjirić od polimerne gline. Ovaj tutorijal obuhvata veoma detaljan tekstualni opis svakog pojedinačnog koraka sa 57 fotografija i pet šablona za precizno isecanje gline. Takođe, tu su i brojni saveti i trikovi koji će vam olakšati rad. Tutorijal podjednako mogu koristiti početnici i iskusniji kreativci i umetnici. Ono što ovaj projekat čini interesantnim jeste da koliko god šolja i tanjirića napravite, svaka od tih kreacija će biti jedinstvena i potpuno drugačija.

POLYMER CLAY TUTORIAL

POLYMER CLAY TUTORIAL
This tutorial will teach you how to make the cup decoration and saucer from polymer clay. This tutorial includes a very detailed textual description of each step, with 57 images and 5 templates for precise clay cutting. Also, there are many tips and tricks that will help you during your work. This tutorial is equally suitable for beginners, as well as for experienced creative people and artists. What makes this project interesting is that, no matter how many cups and saucers you make, each of these creations will be unique and completely different.

ABOUT ME

ABOUT ME
I'm Andrijana Anya Katavic, the face behind Studio Artesania. I'm a journalist by profession, chemist and historian by education and a self-taught applied artist by my own choice (read, for love of art). I have a long-standing career as journalist/editor, and I also write a blog, photograph, design and manufacture usable objects, and hold workshops to teach others how to work with polymer clay and other art materials... Since childhood I've dealt with the various forms of art, I have a lot of experience with pottery and painting, but in recent years I'm mostly focused on polymer clay.