7. SAVETA ZA DOBRE FOTOGRAFIJE (6. deo)

Svakom umetniku i kreativcu, naročito onom koji želi da posredstvom interneta prodaje svoje kreacije, fotografija je veoma važna. Ali, mnogi od nas prave greške koje odbijaju posetioce naših stranica i potencijalne kupce. I ovog utorka podeliću sa vama neka moja saznanja iz oblasti fotografije, a kojima ćete iz vaših (prastarih) foto aparata uspevati da izvučete maksimum i da se posetiocima vaše stranice i potencijalnim kupcima predstavite u što boljem svetlu. Još jednom se izvinjavam zbog kvaliteta fotografija u okviru ovog serijala. Fotografije su namerno loše, kako bi čitaoci mogli da na konkretnim primerima vide neke od najčešćih greška. Pa, da krenemo:
URAMLJIVANJE 
Skoro svi programi za obradu fotografija nude i mogućnost uramljivanja. Izbor tih ramova je veoma sužen, ali među njima je i nekoliko kojima je teško odoleti. Čak ni ja nisam odolela iskušenju i, iako svesna da to što radim nije ispravno, nekoliko puta sam ih upotrebila za moje fotografije. Ponekad jednostavno smetnemo s uma da ovi ramovi, ma koliko lepo i zanimljivo izgledali, u biti uopšte nisu namenjeni za upotrebu na fotografijama ručnih radova, već su uglavnom tu kako bismo porodičnim i fotkama sa prijateljima dali ozbiljniji ili humorističniji ton.
Iako većina umetničkih slika dobija na kompletnosti i efektnosti tek nakon uramljivanja, svet digitalne fotografije, posebno one sa ručnim radovima, funkcioniše potpuno drugačije. Fotografije sa nakitom ili nekom drugom rukotvorinom (naročito one namenjene predstavljaju radova potencijalnim kupcima) bez obzira koliko umetnički i profesionalno izgledale, uglavnom ne trpe uramljivanje. Jer, umesto da naše fotografije, poput umetničkih slika, ožive nakon postavljanja rama, one u stvari gube na efektnosti i ponekad čak izgledaju smešno.
(NE)DOBRI PRIMERI
Pojedini ramovi su veoma simpatični i teško im je odleti. Ali, bez obzira što na prvi pogled ram na pokaznoj fotografiji izgleda lepo, on u suštini samo odvlači posmatračevu pažnju. U to se možete uveriti i sami ukoliko budete posmatrali ovu fotografiju oko 10 sekundi. Primetićete da vam pogled konstantno skreće ka ramu i, kada bi vas neko pitao da opišete privezak, znali biste samo da kažete da je plav - kao ram. 
Bez rama druga pokazna fotografija je veoma kvalitetna i predstavlja privezak na odgovarajući način, ali ovako je vraćena nekoliko koraka u nazad. Postala je mutna i prenatrpana. Ok, priznajem, i pomalo smešna. Umesto da na njoj centralna figura bude privezak, glavnu ulogu je preuzeo ram. Privezak je potpuno ugušen i neprimetan, a to sigurno nije efekat koji želimo da postignemo.
* Kliknite OVDE za prethodni deo
* Kliknite OVDE za naredni deo

0 коментара :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

FLICKR

TRANSLATOR

English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

POLYMER CLAY PLANET

STUDIO ARTESANIA

STUDIO ARTESANIA
STUDIO ARTESANIA is brand name of mixed media/polymer clay artist and instructor ANDRIJANA KATAVIĆ, aka ANYA ARTESANIA. She's also the creator and curator of Polymer Clay Planet, FIMO ambassador for Serbia, and the member of the first Makin's Clay® Design Team. Her artworks have been published in a book "The Polymer Clay Artist's Guide".