7. SAVETA ZA DOBRE FOTOGRAFIJE (7. deo)

Svakom umetniku i kreativcu, naročito onom koji želi da posredstvom interneta prodaje svoje kreacije, fotografija je veoma važna. Ali, mnogi od nas prave greške koje odbijaju posetioce naših stranica i potencijalne kupce. I ovog utorka podeliću sa vama neka moja saznanja iz oblasti fotografije, a kojima ćete iz vaših (prastarih) foto aparata uspevati da izvučete maksimum i da se posetiocima vaše stranice i potencijalnim kupcima predstavite u što boljem svetlu. Još jednom se izvinjavam zbog kvaliteta fotografija u okviru ovog serijala. Fotografije su namerno loše, kako bi čitaoci mogli da na konkretnim primerima vide neke od najčešćih greška. Pa, da krenemo:
POTPIS
Na internetu se može pročitati mnoštvo tekstova koji su za ili protiv potpisivanja fotografija. Ipak, bez obzira da li zastupaju pozitivan ili negativan stav svi su saglasni u jednom, da postoje izuzeci kada je potpisivanje fotografija neophodno. Jedan od tih izuzetaka su fotografije sa modnim detaljima, u šta spada i nakit.
Dva su razloga za potpisivanje fotografija – marketinški i zaštitnički. Stavljanjem logotipa ili potpisa direktno se obraćamo auditirijumu i ukazujemo im čiji rad je u pitanju, odnosno ko je autor određenog dela. Ukoliko ga fotografija koju vidi zainteresuje, svako na osnovu potpisa na fotografiji lako u pretraživaču može pronaći našu stranicu i videti, pa možda i kupiti neku od naših kreacija. Na ovaj način uradili smo indirektni marketing, posebno ako je naša fotografija objavljena na nekoj društvenoj mreži ili sajtu koji nije naš.  Zloupotreba i neovlašćeno korišćenje fotografija sa ručnim radovima, naročito u balkanskom delu virtuelnog sveta, postalo je sve učestalije, a jedini način da se koliko - toliko zaštitimo jeste potpisivanje. Istina, svaki imalo vičan korisnik kompjutera lako može da izbriše postavljeni potpis ili logotip, ali će on svakako biti korak više koji mora da odradi i koji ga možda spreči da zloupotrebi naš rad.
Na vama je da odlučite da li ćete potpisivati fotografije, ali ako odaberete ovakav pristup trebalo bi da poštujete nekoliko osnovnih pravila. Prvo bi trebalo da odlučite da li ćete za obeležavanje fotki koristiti potpis ili logo, jer oba opterećuju i prenatrpavaju fotografiju. Potpis treba da bude vidljiv, ali nenametljiv. Ne bi smeo da odvraća pažnju sa prikazane kreacije i bilo bi korisno da bude kontinuiran, odnosno da na svakoj fotografiji bude identične veličine i boje, kao i na istoj poziciji. Najbolja pozicija za potpis je levi donji ugao fotografije, jer je tu dovoljno uočljiv, ali ne odvlači pažnju sa predmeta koji predstavljamo.
(NE)DOBRI PRIMERI
Potpis po sred kreacije možda jeste najbolji način da zaštitimo fotografije od zloupotreba i neovlašćenog korišćenja, ali ovakav pristup je mač sa dve oštrice. Zaštitili smo se od potencijalnih lopova, ali smo svoju kreaciju učinili nevidljivom. Zagledajte se na kratko u prvu pokaznu fotografiju i primetićete da od potpisa jedva da primećujete privezak. Potpis dominira celom fotografijom, zbog čega potencijalni kupci imaju poteškoća da detaljno pregledaju ponuđenu kreaciju. Takođe, posmatraču neće biti sasvim jasno da li na prodaju nudimo potpis, odnosno usluge grafičkog dizajnera ili privezak.
Druga pokazna fotografija, iako je potpis na odgovarajućoj poziciji, zbog šarenih prevelikih slova u intenzivnim bojama, kao i zbog fonta izgleda pomalo smešno. Potpis bi trebalo da bude jednobojan, najbolje u nekoj neutralnoj boji i da ima što jednostavniji, ali opet specifičan, prepoznatljiv font. I, pazite da ne preterate sa veličinom slova.
Dominanatan potpis u upadljivoj boji, pa još sa dodatkom logotipa i uz korišćenje rama ili kolaža samo prenatrpava fotografiju i odvlači pažnju od onoga što želimo da predstavimo - naše kreacije. Pri obeležavaju fotografija uvek imajte na umu poslovicu “manje je više”.
* Kliknite OVDE za prethodni deo 
* Kliknite OVDE za naredni deo

0 komentara:

 

POLIMERNA GLINA TUTORIJAL

POLIMERNA GLINA TUTORIJAL
U ovom tutorijalu naučićete kako da samostalno napravite šolju i tanjirić od polimerne gline. Ovaj tutorijal obuhvata veoma detaljan tekstualni opis svakog pojedinačnog koraka sa 57 fotografija i pet šablona za precizno isecanje gline. Takođe, tu su i brojni saveti i trikovi koji će vam olakšati rad. Tutorijal podjednako mogu koristiti početnici i iskusniji kreativci i umetnici. Ono što ovaj projekat čini interesantnim jeste da koliko god šolja i tanjirića napravite, svaka od tih kreacija će biti jedinstvena i potpuno drugačija.

POLYMER CLAY TUTORIAL

POLYMER CLAY TUTORIAL
This tutorial will teach you how to make the cup decoration and saucer from polymer clay. This tutorial includes a very detailed textual description of each step, with 57 images and 5 templates for precise clay cutting. Also, there are many tips and tricks that will help you during your work. This tutorial is equally suitable for beginners, as well as for experienced creative people and artists. What makes this project interesting is that, no matter how many cups and saucers you make, each of these creations will be unique and completely different.

ABOUT ME

ABOUT ME
I'm Andrijana Anya Katavic, the face behind Studio Artesania. I'm a journalist by profession, chemist and historian by education and a self-taught applied artist by my own choice (read, for love of art). I have a long-standing career as journalist/editor, and I also write a blog, photograph, design and manufacture usable objects, and hold workshops to teach others how to work with polymer clay and other art materials... Since childhood I've dealt with the various forms of art, I have a lot of experience with pottery and painting, but in recent years I'm mostly focused on polymer clay.