FIMO PROFESSIONAL – PRVI UTISAK

Zahvaljujući kompaniji Tropic Trade dobila sam na probu nekoliko paketića nove polimerne gline FIMO PROFESSIONAL. U paleti su 24 boje, uključujući i pet "True Colours" (žuta, crvena, plava, zelena i magenta) i dve nove nijanse (delfin siva i lavanda), a ja sam dobila po paketić bele, crne, crvene, narandžaste i šampanj.
Paketići su mi tek stigli, pa se još nisam upuštala u opsežnije isprobavanje i rad, ali već na prvi pogled na njih, u odnosu na Classic čija je proizvodnja nedavno prestala, se primeti razlika u veličini (tačnije, težini) i načinu pakovanja. Dobila sam manje pakovanje od 85 grama (Fimo Professional je dostupan i u pakovanju od 350 grama) i evidentno je da je veće od Classic-a koje je imalo 56 grama. 
Fimo Classic je ponekad bilo veoma teško otvoriti, a višak gline smo morali da čuvamo u kesicama i/ili kutijama. Iako Staedtler tvrdi da je zaštitnu foliju na pakovanju novog Professional-a lako otvoriti, uprkos praćenju uputstva imala sam teškoće da to učinim. Deo folije na jednom paketiću (od pet koje sam dobila), a koji bi prema uputstvu trebalo prvo da razdvojim, bio je zalepljen jedan za drugi, tako da sam na kraju morala da pribegnem drugačijem principu otvaranja. Na tri paketića je zaštitna folija bila u redu, ali kad sam sledeći uputstvo povukla krajeve, zaštitna folija se pokidala. Samo jedan paketić (šampanj) sam mogla normalno da otvorim. Možda su meni dopali neki čudni paketići ili je to posledica usklađivanja mašina za uvijanje na početku proizvodnje, tako da ovome neću pridavati veliki značaj.
U reklamnom materijalu piše da je novi način pakovanja reselable, odnosno da se glina može čuvati u originalnoj zaštitnoj foliji koju je, zbog lepljivog dela, lako ponovo zatvoriti. Sudeći po onom jednom paketiću koji sam normalno uspela da otvorim, ova tvrdnja jeste tačna. Nakon što sam otvorila paketić, vrlo lako sam ga ponovo zatvorila i izgleda kao da nije ni bio otpakovan.
Od svake boje sam odvojila po identičan komadić kako bih novu glinu osetila pod prstima. Na prvi dodir sam uvidela da je glina veoma mekana, čak mekša od Fimo Soft. Nije uopšte bilo potrebe da je kondicioniram, već je zbog njene mekoće trebalo samo malo da je pristisnem prstima i provučem kroz pasta mašinu. Uvidela sam i da je prilično lepljiva, što mi se nije dopalo.
Čak sam po parče od svake boje stavila u frižider da se malo stegne, ali su oni i dalje bili mekani i lepljivi. Verovatno je i mekoća i lepljivost posledica svežine gline. Ipak su ovi paketići tek izašli iz fabrike, tako da za sada ovo ne mogu da pripišem nedostacima. Ali, ako i ubuduće Professional bude ovoliko mekan i lepljiv, mislim da ću da požalim što na vreme nisam opustošila rafe i snabdela se Fimo Classic-om. :)
Narednih dana ću intenzivno da radim sa Fimo Professional, da vidim kako se ponaša pri pečenju, šmirglanju, poliranju, lakiranju... tako da očekujte još neki post na ovu temu.

0 komentara:

 

POLIMERNA GLINA TUTORIJAL

POLIMERNA GLINA TUTORIJAL
U ovom tutorijalu naučićete kako da samostalno napravite šolju i tanjirić od polimerne gline. Ovaj tutorijal obuhvata veoma detaljan tekstualni opis svakog pojedinačnog koraka sa 57 fotografija i pet šablona za precizno isecanje gline. Takođe, tu su i brojni saveti i trikovi koji će vam olakšati rad. Tutorijal podjednako mogu koristiti početnici i iskusniji kreativci i umetnici. Ono što ovaj projekat čini interesantnim jeste da koliko god šolja i tanjirića napravite, svaka od tih kreacija će biti jedinstvena i potpuno drugačija.

POLYMER CLAY TUTORIAL

POLYMER CLAY TUTORIAL
This tutorial will teach you how to make the cup decoration and saucer from polymer clay. This tutorial includes a very detailed textual description of each step, with 57 images and 5 templates for precise clay cutting. Also, there are many tips and tricks that will help you during your work. This tutorial is equally suitable for beginners, as well as for experienced creative people and artists. What makes this project interesting is that, no matter how many cups and saucers you make, each of these creations will be unique and completely different.

ABOUT ME

ABOUT ME
I'm Andrijana Anya Katavic, the face behind Studio Artesania. I'm a journalist by profession, chemist and historian by education and a self-taught applied artist by my own choice (read, for love of art). I have a long-standing career as journalist/editor, and I also write a blog, photograph, design and manufacture usable objects, and hold workshops to teach others how to work with polymer clay and other art materials... Since childhood I've dealt with the various forms of art, I have a lot of experience with pottery and painting, but in recent years I'm mostly focused on polymer clay.