JEDAN EKSTRUDER + DVE KOMPANIJE = MADE IN CHINA

Kao profesionalni umetnik u konstantnoj sam potrazi za novim alatom. Ta misija uopšte nije laka i jednostavna, jer većinu alata za rad sa polimernom glinom mogu da nabavim samo u inostranstvu. Uz ogromne popratne troškove (poštarina, ponekad carina i slično) pita me veoma često košta skuplje od tepsije. Zato sam se veoma obradovala kada je Staedtler najavio početak proizvodnje ekstrudera (i još nekih alatki za modelovanje), jer sam znala da ću zahvaljujući njihovom zastupniku za Srbiju - kompaniji Tropic Trade, bar nešto od alata moći kupiti u bilo kojoj beogradskoj prodavnici sa umetničkim materijalom.
Tokom jednog od tih mojih istraživanja interneta u nastojanju da do željene alatke (tragala sam za nečim što nema veze sa ekstruderom) dođem na što jednostavniji i jeftiniji način (prvenstveno imajući u vidu da me poštarina ne odere) pregledavala sam jedan američki sajt i iznenadila se kada sam na njemu ugledala fotografiju njihovog alata koji su, kako tamo piše, na tržište pustili s kraja prošle godine. Na fotografiji se nalazio ekstruder identičan onom koji je nedavno počeo da proizvodi Staedtler. Razlika je u tome što na centralnom delu ekstrudera sa fotografije piše Walnut Hollow, a na onome koji stoji na mom stolu Staedtler Fimo Professional. Istina, pakovanje se pomalo razlikuje - Walnut Hollow ekstruder je najčešće smešten u belu (mada, ponekad i u crnu) kutiju sa svetlo plavom kartonskom ambalažom, a Staedtler u crnoj kutiji i crnoj kartonskoj ambalaži. 
Takođe, Staedtler uz ekstruder kupcima poklanja jedan on nožića iz njihovog asortimana, kao i brošuru sa kraćim uputstvima za četiri tehnike koje se mogu napraviti ovim alatom. Sve ostalo je potpuno identično - izgled i veličina ekstrudera, delovi, diskovi (u obliku i promeru), pa čak i fotografije i uputstvo na kartonskoj ambalaži.
Zaintrigirana, odmah sam kontaktirala obe kompanije, ali do sada nisam dobila odgovore na moje mejlove. Takođe, interesantno mi je i to što američka kompanija u asortimanu ima i nekoliko dodataka za njihov ekstruder, primerice diskove većeg promera u obliku kocke, kruga, leptira, cveta i srca, kao i adapter koji se navrće na ekstruder i na koji se ovi veliki diskovi postavljaju.
Tu je i paket rezervnih gumica za ekstruder, kao i stoni držač za ovu alatku koji korisnicima znatno olakšava posao. Kako bih rado da posedujem ove dodatke pitala sam u Walnut Hollow da li primaju narudžbine iz Srbije, ali sam i tu ostala uskraćena za odgovor. 
U pismu upućenom kompaniji Staedtler, pitala sam ih da li nameravaju i kada da u svoj asortiman uvrste ove proizvode, ali ni od njih odgovor još nije stigao.
S obzirom da na oba ekstrudera piše da su proizvedena u Kini, pretpostavljam da Walnut Hollow (na kom piše Made in China) i Staedtler (gde piše Made in PRC - People Republic China) imaju nekakav sporazum sa tom NN kineskom fabrikom oko proizvodnje identičnog proizvoda za dva različita tržišta - evopsko koje će pokriti Staedtler i američko koje će pokriti Walnut Hollow. No, ovo je samo moja pretpostavka i ne mora da znači da sam u pravu. Znaćemo pouzdano i tačno ako i kada budem dobila odgovor iz ovih kompanija.

2 komentara:

mmm.... said...

E, svašta! Da i ovo vidim. Baš me interesuje da li pločice ovog Walnut Hollow extrudera mogu u ovaj Fimov? Sviđaju mi se motivi cvjetića i srca. Nadam se da će ti odgovoriti na mail čim prije, baš me interesuje!

Anya Artesania said...

Selma, diskovi koji dolaze u kutiji zajedno sa ekstruderom (bilo Fimovim, bilo Walnut-ovim) su potpuno identični u izgledu i promeru, što će reći da apsoluno odgovaraju ekstuderu druge kompanije. Čak šta više, istog su promera i izgleda kao diskovi za Makins (onaj zeleni) ekstruder, pa je moguće da ih za sve tri kompanije proizvode u istoj fabrici u Kini. Dodatni diskovi koji se tebi dopadaju (sa motivnom cvetića i srca)su veliki (veći od standardnih koji su u pakovanju sa ekstruderom) i kupuju se u pakovanju zajedno sa Walnut Hollow adapterom, a posebno od ekstrudera. Adapter je napravljen tako da se na njega postavi disk i onda sve zajedno zavrne na WH ekstruder, tako da, s obzirom da su identični, definitivno može i na Fimov ekstruder. No, možda dogodine Staedtler obogati ponudu i ubaci i ovaj dodatak u prodaju pod svojim imenom. :)

 

POLIMERNA GLINA TUTORIJAL

POLIMERNA GLINA TUTORIJAL
U ovom tutorijalu naučićete kako da samostalno napravite šolju i tanjirić od polimerne gline. Ovaj tutorijal obuhvata veoma detaljan tekstualni opis svakog pojedinačnog koraka sa 57 fotografija i pet šablona za precizno isecanje gline. Takođe, tu su i brojni saveti i trikovi koji će vam olakšati rad. Tutorijal podjednako mogu koristiti početnici i iskusniji kreativci i umetnici. Ono što ovaj projekat čini interesantnim jeste da koliko god šolja i tanjirića napravite, svaka od tih kreacija će biti jedinstvena i potpuno drugačija.

POLYMER CLAY TUTORIAL

POLYMER CLAY TUTORIAL
This tutorial will teach you how to make the cup decoration and saucer from polymer clay. This tutorial includes a very detailed textual description of each step, with 57 images and 5 templates for precise clay cutting. Also, there are many tips and tricks that will help you during your work. This tutorial is equally suitable for beginners, as well as for experienced creative people and artists. What makes this project interesting is that, no matter how many cups and saucers you make, each of these creations will be unique and completely different.

ABOUT ME

ABOUT ME
I'm Andrijana Anya Katavic, the face behind Studio Artesania. I'm a journalist by profession, chemist and historian by education and a self-taught applied artist by my own choice (read, for love of art). I have a long-standing career as journalist/editor, and I also write a blog, photograph, design and manufacture usable objects, and hold workshops to teach others how to work with polymer clay and other art materials... Since childhood I've dealt with the various forms of art, I have a lot of experience with pottery and painting, but in recent years I'm mostly focused on polymer clay.